Ioan Voicu, Florina Voicu
The galaxy of knowledge and sustainable development
Articolul cuprinde o succintă analiză a sistemului educațional global din perspectiva prevederilor relevante incluse în documentul programatic intitulat „Transformarea lumii noastre: Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă” ,adoptat de Summit-ul ONU la 25 septembrie 2015, precum și în lumina celor mai recente recomandări ale UNESCO menite să asigure educației un loc prioritar în galaxia cunoașterii. După o suită de observații preliminare sunt înfățișate aspecte și date semnificative privind rezultatele relativ modeste ale punerii în aplicare la nivel global a recomandărilor ONU și UNESCO în materie de educație, sunt sintetizate obiectivele ambițioase formulate în acest domeniu pentru 2030, cu evidențierea contribuției educatorilor în materializarea acestor obiective, în conformitate cu drepturile fundamentale la educație și dezvoltare. În context, este reliefată importanța vitală a reformelor și a coordonării adecvate în toate sectoarele educaționale. În finalul articolului sunt puse în valoare cele mai noi poziții exprimate de UNESCO în legătura cu acțiunile prioritare de viitor pentru a înzestra educația cu forța transformatoare pe care trebuie să o exercite în procesul global al dezvoltării durabile.
Keywords: educație, educator, dezvoltare durabilă, ONU, UNESCO, AS agenda, declarație, diplomație, negocieri, drepturi, promovare, implementare, aspirație, globalizare, strategie, programe, recomandări, tineret, studenți, universalitate
Vedeți întreg textul aici